Home | Diensten | Klanten | Samenwerking | Projecten | Contact

T 06 12392537 | E-mail

   

Voor het weergeven van de inhoud op deze pagina is een nieuwe versie van Adobe Flash Player vereist.

Adobe Flash Player ophalen

 

Wat is nu een goede
   supermarkt? lees meer
De supermarkt als trekker
   lees meer
Supermarkten in kleine
   kernen lees meer
Parkeren voor supermarkten
   lees meer  
Projectmanagement
Concept -en planontwikkeling
Locatieverwerving
Locatiescan
Haalbaarheidsstudie
Advisering en second opinion
Aanhuur & verhuur
Aankoop & verkoop



Deze vraag stellen wij ons dagelijks. Alle supermarktformules hebben één ding gemeen: ze willen het de klant naar de zin maken. Maar wat wil die kalnt dan? De klant wil er minstens het aanbod vinden dat hij of zij wenst met veel gemak en weinig gedoe. Boodschappen “moet” je nu eenmaal doen. Winkelen is wat anders, daar neem je vaak meer tijd voor, je vergelijkt aanbod en combineert het met horecabezoek.
De supermarktondernemer wil tevreden klanten en een winstgevende operatie met waarborgen voor continuïteit. En vastgoed dat dit mogelijk maakt.
De gemeente wil goede voorzieningen voor haar inwoners, een leefbare omgeving en de beste ruimtelijke kwaliteit.
De buurt waardeert de voorziening in de nabijheid maar wil geen last hebben van parkeren, laden en lossen. Andere winkels willen direct naast de supermarkt-ingang zitten en zo maximaal profiteren van de bezoekersstroom.
De belegger wil de zekerheid van een sterke huurder die goed en langjarig aan zijn of haar verplichtingen kan voldoen.

Veel invalshoeken, maar wel met een gedeeld belang.

Supermarktvastgoed begrijpt deze belangen en is in staat om oplossingen aan te dragen waarin alle belangen gerespecteerd worden. Door kennis van de verschillende betrokken partijen en ervaring met vergelijkbare opgaven lukt het om daadkrachtig en voortvarend oplossingen aan te dragen. Processen gaan sneller als je goed weet wat ieders belang is en wat hij bereid is ervoor te doen of te laten.




Er is geen gemeente in Nederland zonder een supermarkt. Voor elke gemeente is een supermarkt van groot belang. In de eerste plaats natuurlijk om inwoners en bezoekers de mogelijkheid te bieden hun dagelijkse boodschappen te doen. Als er meerdere supermarkten in een plaats zijn dan vindt de consument het prettig als deze elkaar aanvullen. Als ze te veel op elkaar lijken of als er lastige knelpunten als parkeerproblemen zijn, dan zal de consument snel geneigd zijn elders inkopen te doen; en dan vaak de auto te pakken. Dat is niet wenselijk.
Als trekker bij uitstek vormt een supermarkt een belangrijk element in de (winkel-)structuur van een plaats. Door een optimale locatie en positionering voor een supermarkt te faciliteren, kunnen omringende dagwinkels en overige voorzieningen profiteren van de trekkracht.
Dit betreft het verbeteren van locaties van bestaande supermarkten maar biedt ook mogelijkheden als er gedacht wordt aan het vestigen van een nieuwe supermarkt. Om de meerwaarde voor alle betrokkenen optimaal te maken vergt een dergelijk proces een grote kennis van zaken.




Ook in de kleinste kernen of buurten komen we supermarkten tegen en dat is een goede zaak. De supermarkt heeft er ook een belangrijke sociale functie: het is vaak dé plek waar de mensen elkaar ongedwongen kunnen ontmoeten.
Helaas begint het functioneren daarvan druk te staan. Inderdaad: de problematiek van de Kleine Kernen. Toch zijn er mogelijkheden om deze belangrijke functie overeind te houden. Supermarktvastgoed heeft er ervaring mee en weet goed wat wel en wat niet mogelijk is. Omdat het economisch draagvlak beperkt is, wordt er in dit soort vraagstukken een groot beroep gedaan op de kennis en kunde van Supermarktvastgoed. Een oplossing moet zeker in kleine kernen een gezamenlijke oplossing zijn, waarbij ook andere activiteiten nauw betrokken worden. Om de kans van slagen te vergroten is het essentieel dat de supermarkt zo maximaal mogelijk gefaciliteerd wordt. Want je moet er niet aan denken dat deze verdwijnt; dan haal je het hart uit zo’n dorp of buurt.




In de regel zal het grootste deel van de supermarktaankopen per auto gedaan worden. Natuurlijk is dit afhankelijk van de functie en dus de locatie van de supermarkt. Voor discounters en de grotere full-service supermarkten is het aandeel autoklanten groter dan dat dit bij city- of buurtwinkels het geval is. Gemiddeld bekeken komt ongeveer een kwart van de bezoekers per fiets; het bestede bedrag per fietsklant is dan wel lager dan dat van de autoklant. Supermarktvastgoed kent deze materie door en door, zowel vanuit de theorie als de praktijk. We kunnen bepalen wat de beste indeling van een parkeerterrein is, hoeveel fietsplekken er moeten komen en waar ze het geplaatst moeten worden. Wat in de praktijk de beste afmetingen zijn en welke routing er nagestreefd moet worden. Allemaal zaken die de klant veel gemak en weinig gedoe opleveren en daarmee het goed functioneren van de supermarkt bevorderen.

Share |
 








© SUPERMARKTVASTGOED
corporate design en webproductie breed in beeld CREATIES